header

Bel mij!

In 2021 volgde ik de omscholing tot telefoniste/receptioniste/administratief medewerker. Graag wil ik mijn ervaring met jullie delen en met mijn verhaal mogelijk aanwezige twijfel om met de omscholing te beginnen wegnemen.

Met veel plezier werkte ik al bijna 32 jaar als medewerkster bedrijfsrestaurant bij een bedrijf in de vleesverwerkende industrie toen Corona om de deur kwam kijken.

Het bedrijfsrestaurant werd als gevolg daarvan tijdelijk gesloten en ik werd ingezet in het bedrijf waar nodig. Na een aantal maanden werd besloten om het bedrijfsrestaurant definitief te sluiten. Mijn werkzaamheden (die nu blijvend zouden worden) waren de laatste maanden zo veranderd dat ik me er niet meer in kon vinden en begon na te denken wat ik nu wel wilde. Ik besloot om het bedrijf te verlaten en me te gaan omscholen. Doodeng vond ik het, maar eigenlijk vond ik dat ik geen keus had. Nu ging ik elke dag met tegenzin naar het werk. Ik wilde heel graag weer plezier in mijn werk hebben.

Op internet kwam ik de omscholing tot telefoniste/receptionist/administratief medewerker bij InterTransfer tegen en dat sprak me meteen heel erg aan. In het verleden had ik wel wat administratief werk gedaan binnen een klein bedrijf maar dat was alweer een behoorlijke tijd geleden.

Tijdens het intakegesprek met Moniek Jansen werd ik steeds enthousiaster. Een korte op de praktijk gerichte opleiding, in kleine groepjes sprak me erg aan. Ik vond het wel heel erg spannend, allerlei vragen spookten door mijn hoofd: kan ik het wel, ben ik niet te oud (51), kan ik de lesstof nog wel makkelijk opnemen enz.

De opleiding was heel leerzaam en alle docenten heel betrokken. De lessen computervaardigheid waren voor mij wel een uitdaging omdat mijn huidige kennis beperkt was. De lessen persoonlijke communicatie van Roeland Bridie waren heel verhelderend en stukje bij beetje begon ik er steeds meer in te geloven dat het goed zou komen.

Net voordat ik aan mijn werkervaringsperiode zou beginnen bij een bouwbedrijf heb ik gesolliciteerd bij een advocatenbureau als receptioniste en werd tot mijn verbazing aangenomen! Gedeeltelijk werkervaring opdoen kon nu bij mijn nieuwe werkgever en daarnaast ging ik werken voor de uren waarvoor ik was aangenomen. Een mooie combinatie. Intussen heb ik een contract voor onbepaalde tijd gekregen. Super blij mee!

Buiten mijn werk om als receptioniste ondersteun ik nu ook de secretaresses met klantendossiers aanmaken, archiveren e.d. en zo leer ik elke dag weer nieuwe dingen.

InterTransfer bedankt voor de goede begeleiding en betrokkenheid!